Anda Suka???

Friday, December 14, 2012

Sinopsis Drama Setia Hujung Nyawa di TV3


Drama SETIA HUJUNG NYAWA yang diadaptasi daripada novel karya Fatin Nabila akan menggantikan drama CINTU ITU MILIKKU dalam slot Akasia di TV3 pada 24 Disember 2012. Pengarah Emi Maziah dan skrip oleh Wan Mahani ini akan bersiaran setiap hari Isnin - Khamis jam 7.00 malam.  


Sinopsis
Bermulanya cerita Ersalina seorang gadis 17 tahun menunggu keputusan SPM dilamar oleh Datin Adibah untuk mejadi menantu bidang terjun dan isteri kepada anaknya Zain Hakimi menggantikan tempat Sofea hilang entah kemana.
Kelembutan dan keayuan Ersalina menambat hati Datin Adibah. Haliza (ibu Ersalina) menerima pinangan Datin Adibah bagi menutup satu rahsia yang akan memalukan keluarga. Tanpa memikirkan akibatnya, mereka dikahwinkan dengan perkenalan kurang dari seminggu. Bermula episod kehidupan baru Ersalina dan Zain sebagai suami isteri. Mereka memilih untuk menjadi rakan serumah dan belajar untuk menyemai rasa cinta.
Sedang perasaan cinta sudah membara dan berjanji untuk menjalinkan hubungan suami isteri, Zain terkejut bila Ersalina keguguran, isteri yang belum sempat disentuh. Disinilah pergolakan rumah tangga mereka bermula. Zain merasa dirinya tertipu dan memujuk hati dan untuk menerima Ersalina dalam hidupnya demi menjaga hati keluarga di kedua belah pihak.
Kemarahan dan amukan Zain menjadi rencah kehidupan Ersalina. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Perasaan cinta Zain yang terlalu dalam pada Ersalina, Zain menerima Ersalina kembali sebagai isteri sepenuhnya.
Dugaan terus membadai, Zain terlibat dalam kemalangan dan rahsia yang disimpan rapi terbongkar dan didengari oleh Datin Adibah.  Sekali lagi cinta mereka diuji apabila zain  disahkan koma.  Datin Adibah membenci Ersalina dan keluarga dan menganggap keluarga Ersalina menipu dan mengambil kesempatan di atas keluarganya. Ersalina berjanji dan tekad ingin setia hingga ke hujung nyawa walau apa terjadi sekalipun.

Sedar dari koma Datin Adibah memaksa Zain menceraikan Ersalina dan berjanji mencari isteri yang jauh lebih baik dari Ersalina. Sibuk mencari menantu yang terbaik Datin Adibah dikejutkan satu berita yang tidak disangka-sangka. 8 tahun yang lalu zain juga pernah merosakkan anak gadis orang dan tidak mahu bertanggungjawab. Ia memberi alasan kerana mereka terlalu muda ketika itu. kesudahan cerita ni happy ending.
Drama bersiri 28 episod ini diterbitkan oleh Suhan Movies & Trading Sdn Bhd dan membariskan pelakon-pelakon popular seperti Amar Ashraf (Zain Hakimi), Nelydia Senrose (Ersalina), Zila Bakarin (Datin Adibah), Raja Ema (Puan Haliza), Ryzal Jaafar (Zakuan), Talha Harith (Hadi), Sura Sojangi (Sofea) dan Hairul Azreen (Iqram).


Sumber

7 comments:

Anonymous said...

best la citer ni. kalo bc novel mst lg best.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=0sRHEHq5UD0

Anonymous said...

Hbt nyeeeeerrrrr.....

Anonymous said...

Lebih best..dr drama Adam dan Hawa

Anonymous said...

Brape episod cite ni ekkkk

Eyka Atyka said...

Akhirnya, thu jgak jlan crta. . merata kdai bku eyka pergi nk beli tp xde rezki. .

ain akasyah said...

saya minat gile cite ni hehe ..
Jom join Segmen Dialog Zain VS Ersalina Setia Hujung Nyawa

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...