Anda Suka???

Friday, December 28, 2012

Sinopsis Drama Jauh


Setelah selesai penggambaran drama bersiri Adam dan Hawa sebanyak 80 episod sekali lagi Global Station Sdn Bhd bakal menghasilkan satu lagi drama yang diadaptasikan juga dari novel akan menemui penonton.  Drama berjodol Jauh ini juga diadaptasi daripada novel tulisan Aisya Sofea yang berjudul Jauh.

Jika drama Adam dan Hawa penggambarannya dilakukan di luar negara iaitu di Makkah dan Perth, untuk drama Jauh pula telah diadakan di Maghribi.  Kali ini aktor popular Adi Putra, Fouziah Ghous dan Anzalna Nasir pula bergabung buat pertama kali menerusi drama Jauh ini.   Drama nie akan ditayangkan di Astro Citra pada 30/12/2012 jam 10.00 malam.


Sinopsis: Ika bertunang dengan Zahar atas kehendak keluarga. Ika tak suka dan cuba melengah-lengahkan tarikh perkahwinan. Kemudian Ika ke UK untuk melawat keluarga ibu saudaranya, di sana dia jatuh cinta pandang pertama dengan Fikri. Cinta bersemi di luar negara. Ika kembali ke tanah air dan memutuskan pertunangan dengan Zahar. Dia disisih oleh keluarga sendiri, disindir, dimaki, diherdik, malah dipukul. Dia sabar. Dua tahun kemudian Fikri kembali dalam hidupnya dan cinta bersemi semula. Mereka berkahwin. Fikri tidak mahu memaksa Ika menerimanya dengan terburu-buru manakala Ika beranggapan Fikri mengahwininya kerana kasihan.

Sumber

1 comment:

Lagubestbest said...

Best sangat2 dahla pelakon semua cantik2.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...