Anda Suka???

Tuesday, March 13, 2012

Bukit Graviti

Di wilayah Santa Cruz, California terdapat suatu fenomena alam yang sangat menakjubkan, dimana terdapat  kejadian pelik yang mungkin membuat kita kebingungan apabila mengunjungi tempat yang dinamakan Bukit Graviti tersebut.

Semua pokok condong, bahkan boleh dikatakan hampir tumbang.. Jika manusia berada di sekitar "titik misteri" sekalipun, seluruh badannya tanpa dihendaki juga terikut-ikut condong walaupun berusaha untuk berdiri dengan tegak.


Jika berjalan, langkah kita tetap stabil dan berjalan tanpa kesulitan walaupun dalam posisi condong.  Bila berkunjung ke tempat Bukit Graviti ini, kita boleh melihat keanehan2 seperti rumah yang hampir roboh (sebenarnya masih kukuh), penyapu yang boleh berdiri sendiri dalam keadaan yang condong, manusia yang dapat berdiri di tembok dan banyak lagi keanehan yang lain.

Sebenarnya, fenomena-fenomena seperti ini tidak hanya terjadi diwilayah Santa Cruz, California sahaja. tetapi ditempat lain yang boleh ditemui. Memang kebanyakannya di USA, tapi di wilayah Eropah juga dapat ditemui tempat ini contohnya disekitar Warsawa,Polandia. Hal serupa juga terdapat disebuah wilayah di China, namun merupakan tanjakan jalan raya.

 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...