Anda Suka???

Wednesday, March 21, 2012

9 Jalan Paling Berhantu Di Dunia

Tune Mun Road - Hong Kong
Dianggap salah satu jalan paling mematikan di dunia, jalan Tuen Mun telah banyak memakan korban selama bertahun-tahun. Jalan ini adalah jalan yang paling penting dan salah satu jalan yang paling banyak digunakan di Hong Kong, sehingga hampir mustahil untuk dihindari. Tuen Mun Road dihantui dari mereka yang telah tewas di jalan dikatakan mereka melangkah ke lalu lintas, menyebabkan pengendara berbelok keluar dari jalan dan masuk ke dalam kecelakaan yang serius. Korban-korban baru kemudian menghantui kembali dan menyebabkan kecelakaan di jalan.
The A229 - Inggris
The A229 dari Kent ke Sussex memiliki dua hantu terkenal. Yang pertama diyakini seorang wanita bernama Judith Langham, yang terbunuh di jalan pada hari pernikahannya pada tahun 1965. Dia muncul di jalan dalam gaun putihnya dan kemudian menghilang. Hantu kedua adalah tumpangan yang masuk ke dalam kenderaan dan berbicara tentang semua perkara. Setelah pemandu tiba di tempat tertentu, dia menghilang.

Bloodspoint Road – Illinois, Amerika Syarikat

Bloodspoint hanyalah salah satu dari beberapa jalan yang memotong seluruh Boone County, Illinois, yang dapat membuat bulu roma di belakang leher korang berdiri. Jalan ini telah menyaksikan pembunuhan, bunuh diri dan macam2 lagi. Beberapa anak meninggal ketika bas melintasi dari jambatan di daerah ini. Ada juga dikatakan penyihir yang digantung anak-anaknya di sebuah rumah pertanian tua, dan meskipun bangunan sudah tidak ada lagi beberapa orang mengatakan bahwa mereka telah melihat hantu pokok.


M6 – Inggris
M6 di Inggris telah ada dalam beberapa bentuk atau cara selama sekitar 2000 tahun, sehingga tidak menghairankan bahawa lebih dari legenda seram beberapa telah dikaitkan dengan itu dari masa ke masa. Jalan itu pernah digunakan oleh tentera selama penduduk Romawi di Inggris, dan tentara Romawi masih terlihat di sepanjang jalan dan berjalan melalui lalu lintas. Ada juga trak hantu yang bergerak melawan arus lalu lintas serta hantu seorang wanita sepanjang sisi jalan.

Boy Scout Lane – Wisconsin, Amerika Syarikat
Menurut cerita, pasukan pramuka anak-anak pada akhir 1950-an atau awal 1960-an berada di sebuah ekspedisi dalam rangka untuk mendapatkan lencana jasa. Ketika mereka tidur di sekitar unggun api, pramuka guru mereka atau pemandu bas telah dibunuh. Cerita kedua mengatakan bahawa salah seorang lelaki sengaja menjatuhkan lentera malam itu yang menyebabkan kebakaran hutan dan menelan seluruh pasukan. Tidak ada catatan sebenarnya dari setiap kejadian tersebut pada Boy Scout Lane, tapi ada banyak cerita tentang kegiatan paranormal di daerah ini.

A75 Kinmont – Skotlandia
Digelar sebagai "jalan hantu," jalan ini di barat daya Skotlandia ini telah menjadi tempat ratusan kes penampakan hantu yang tidak dapat dijelaskan. Banyak pemandu telah melaporkan melihat beberapa hantu berjalan di depan kenderaan mereka, burung-burung terbang ke cermin hadapan kereta dan kemudian menghilang,  orang berjalan ke arah kenderaan dan makhluk menyeramkan lainnya (termasuk kambing, anjing liar dan kucing) yang muncul entah dari mana.

N9 – Afrika Selatan
Bahagian jalan antara Uniondale dan Willowmore dikenal sebagai Hitchhiker Uniondale Phantom, hantu yang dikenal sebagai Roux Charlotte Marie. Gadis itu tewas dalam kemalangan kereta di jalan pada tahun 1968, dan ia pertama kali dilaporkan sebagai penumpang pada hari Jumat Agung pada tahun 1976, ketika dia naik dan kemudian menghilang secara misteri dari kerusi belakang. Dia muncul dua tahun kemudian (lagi pada Jumat Agung) dan naik dengan pembonceng motorsikal, yang juga melaporkan bahawa ia menghilang setelah hanya beberapa batu. Para hantu telah membuat penampilan lainnya pada hari Jumat Agung sejak saat itu juga.

Annie Road – New Jersey, Amerika Syarikat
Jalan ini dikatakan dihantui oleh seorang wanita yang memakai gaun putih atau biru. Wanita ini kenali sebagai Annie dikatakan maut setelah kepalanya dipenggal pada malam perkahwinannya dan mayatnya diseret sepanjang jalan. Pemandu yang melalui jalan itu pada waktu tengah malam mengatakan mereka melihat hantunya berjalan sepanjang jalan, dan dia muncul pada ulang tahun kematiannya setiap tahun.

Terowong Belchen – Swiss
Terowong ini merupakan sebahagian dari jalan tol A2 dari Basel untuk Chiasso. Jalan ini terkenal dengan kemunculan pertama hantu Belchen adalah lelaki dan hantu wanita yang muncul pada Januari 1981 menjadi berita utama.  Hantu wanita yang memakai pakaian putih dan sering melintas di depan kenderaan malah kadang-kadang berbual dengan pemandu kenderaan di situ.

Sumber : Cari

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...