Anda Suka???

Friday, January 6, 2012

Sinopsis Drama Ariana Mikhail di TV9

Drama sebanyak 15 episod dalam slot Ratu pada hari Isnin dan Selasa, 8.30 malam dan bakal ditayangkan pada 16 Januari 2012 membariskan Nora Danish, Sein, Rizman Khuzaimi yang berlatar belakangkan kota Paris.  Meh kita pakat2 meroyan tengok Nora Danish dalam drama nie lak..

Sinopsis
Cerita bermula di Paris,France di mana Mikhail telah tamat pengajiannya di Universiti Kingston, London pergi bercuti ke Paris dengan sahabat karibnya Jamil yang merupakan senior Mikhail di universiti.  Hubungan mereka rapat seperti abang dan adik.


Dalam percutian itu, Mikhail berniat hendak mencari teman wanita Peranchis kononnya. Tetapi  disebaliknya telah bertemu dengan Ariana yang juga singgah bercuti ke Paris dari Amerika Syarikat sebelum pulang ke Malaysia. Ariana yang lulusan hiasan dalaman bercuti bersendirian kerana ingin mencari pengalaman dengan dunia hiasan di Eropah.

Dalam pertemuan di sebuah cafe di bandar Paris,  Ariana membantu Mikhail daripada dimarahi yang cuba memikat wanita Peranchis dengan mengaku Mikhail teman lelakinya, disebabkan Mikhail tidak memahami bahasa ’Peranchis’. 

Mikhail marah dengan tindakan Ariana yang melepaskan peluangnya tetapi Ariana menjelaskan pada Jamil yang kebetulan ke tandas akan perbuatan Mikhail mengusik wanita Peranchis yang telah mempunyai teman lelaki itu salah. Lainlah kalau wanita itu yang berminat dengan Mikhail. Sikap Mikhail yang tidak berterima kasih serta berlagak dan sombong membuat Ariana tidak berminat untuk berkawan walaupun dia tahu mereka sebangsa.


Sumber : TV9

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...