Anda Suka???

Sunday, March 24, 2013

Punca Penyakit Batu Karang dan Penawar


Penyakit Batu karang terbentuk apabila perubahan berlaku pada kira-kira biasa air, garam, mineral, dan bahan-bahan lain yang ditemui dalam air kencing. Sebatian kimia lain yang boleh membentuk batu-batu dalam saluran kencing termasuk asid urik dan cystine asid amino. Dehidrasi melalui pengurangan pengambilan cecair dan senaman berat tanpa penggantian cecair yang mencukupi meningkatkan risiko batu karang. Sesetengah orang lebih cenderung untuk mendapatkan batu karang kerana keadaan perubatan atau sejarah keluarga, sebagai kecenderungan untuk membentuk batu buah pinggang juga boleh diwarisi. Jika orang lain dalam keluarga anda mempunyai mereka, anda mungkin perlu mereka juga.

Tanda Sakit Batu Karang atau Symptoms and signs of a kidney stone

Batu karang sering menyebabkan kesakitan semasa mereka berada dalam buah pinggang, tetapi ia boleh menyebabkan tiba-tiba, sakit teruk kerana mereka bergerak dari buah pinggang ke pundi kencing. Gejala dan tanda-tanda termasuk menyeksa, kekejangan sakit di bahagian belakang lebih rendah dan / atau sampingan, pangkal paha, atau abdomen serta darah dalam air kencing. Jika jangkitan hadir dalam saluran kencing bersama-sama dengan batu itu, mungkin ada demam dan menggigil. Seorang doktor perlu dipanggil dengan segera.

Bagi individu yang mengalami masalah batu karang, panduan di bawah mungkin dapat membantu meningkatkan kesihatan:
  • Minum banyak air masak untuk membersihkan air kencing.
  • Elakkan minuman manis, terutama minuman karbonat. 
  • Kekurangan vitamin B6 dan potassium menyebabkan pembentukan batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek, berasaskan tepung gandum, bunga kubis dan pisang mengatasi masalah kekurangan ini. 
  • Elakkan makanan kaya asid oksalik seperti tomato, bayam, lobak merah, daging, strawberi, koko, coklat dan teh. 
  • Kurangkan pengambilan garam dan gula, termasuk ikan masin, jeruk dan coklat. 
  • Banyak makan sayur-sayuran dan buah-buahan kaya serat. 
  • Kurangkan sumber protein haiwan, sebaliknya gantikan dengan protein tumbuh-tumbuhan. 
  • Kurangkan minum kopi, teh dan alkohol.

Penawar Batu Karang
Didihkan sebatang pokok matahari bersama akarnya. Biarkan sehingga airnya tinggal kira-kira satu gelas. Setelah sejuk, tapis dan minum seperti air teh dan ulangi sehingga beberapa hari.

Nanas Sembuh Penyakit Batu Karang
> Bagi pengidap batu karang, kupas sebiji nanas dan cincang. Campurkan segelas air serta sedikit garam dan kisar halus. Minum air nanas segelas setiap hari. atau cuba  Cari Sulur Nenas campur ngan gula batu, minum hari hari...sampai dah tak ada batu karang tersebut....

Lobak Putih
Minum air lobak putih yang dijadikan jus seminggu 2 kali. Jangan diamalkan hari-hari sebab air 1/2 lobak putih adalah tajam.

Epal Hijau, minyak zaitun
5 hari yang pertama, minum 4 gelas air epal hijau setiap hari (nak makan 4 @ 5 biji epal hijau pun boleh gak). Jus epal ni melembutkan batu karang.

Hari ke enam pulak , jangan makan malam! Pada pukul 6 petang minum garam Epsom (magnesium sulphate) dengan air suam. Ulang lagi pada pukul 8 malam. Magnesium sulphate buka bukaan pundi kencing. Pada pukul 10 malam, ambil setengah cawan minyak zaitun(atau minyak bijan) yang dicampur dengan setengah cawan air lemon. kacau dan minum. Minyak ini akan bertindak menjadi pelincir. Esok paginya, jangan terkejut kalau nampak batu hijau kat najis...biasanya terapung!...dan boleh dikira :). Jika tak ada batu karangpun, petua ini elok untuk membersihkan pundi kencing.


Sumber



44 comments:

Aniq Bukhary said...

Ngeri plak aku.. menyesal baca entry nie,, Huhu. jgn marah... gurau :)

Erin Nisa said...

Tanz. M0h0n share

Anonymous said...

Batu karang keluar melalui saluran kencing tapi nape lak nampak batu hijau kat najis? Ertinya itu hampas epal dari usus bknnnya batu karang dari pundi kencing!

Anonymous said...

Juga, terdapat herbal pil untuk : menghancurkan batu, mengelakkan kejadian atau terbentuknya batu karang, dan merawat saluran kencing yang terluka, menguatkan kidney. Ianya adalah Himalaya Cystone,
Kotak ubat: http://www.in.all.biz/img/in/catalog/58323.jpeg
satu botol ada 100 biji harga RM 25, ambil 2 biji dengan sarapan dan 2 biji dengan makan malam. Selepas dua hari ada kesan. Jika batu yang dihancurkan itu keluar melalui air kencing ia akan sakit sedikit, untuk tahan sakit makan 1 biji Ponstan 250mg pagi 1 biji malam 1 biji dan tengah hari 1 biji. Alas perut dulu sebab ponstan boleh akibatkan gastric jika perut kosong. Dalam dua tiga hari kencing akan lawas. Dan boleh kurangkan ke 1 biji Cystone pagi dan 1 biji sebelah malam. Kena minum air banyak-banyak semasa makan ubat ini.

Anonymous said...

betul ke ni?

Anonymous said...

sy nak ubat ponstan tu.... nak dpt dr mana? boleh info sy x?

Anonymous said...

Salam sume. Sy cadangkan utk yg menghidap batu karang agar mengambil supplement Shaklee. Insha Allah x perlu smpai operation. Shaklee adalah dr sumber semulajadi & selamat digunakan berbanding ponstan yg mempunyai kesan sampingan. Sayangi organ anda. Sudi2 la melawat blog sy https://jomsayheart.blogspot @ caprirus@ yahoo.com utk sebarang pertanyaan. ;)

anak bukit said...

sy pernah alamibmasalah batuvkarang dari umur sy 20 thn peringkat awl sy hanya alami sympton kencing berdarah,cepat penat.kencing tak lawas,sakit pinggang dan sakit yg teramat sgt di bahagian peranakan.sehinggalah dr mengesahkan buah pinggang sy bengkak kerana batu karang berada di sekeliking buah oinggang sy.dr mencadangkan sy membuat rawatan laser tetapi alhamdulillah sy di pertemukan dengan arabic gum yg di kirim oleh sepupu sy yg sdg berkhidmat sbg dr di sudan.akhirnya sy bebas dr batu karang.sesiapa yg alami masalah batu karang yg ingin memcuba arabic gum boleh hubungi sy 0195491600

mohamad zakaria said...

Saya jual Gum Arabic dari Sudan. 100% asli dalam bentuk powder. Lawati blog saya http://gumarab.blogspot.com/

Anonymous said...

Assalam...mak saya baru td keluar batu semasa kencing.kesian..azab dah beberapa hari sakit.insyaallah sy try petua2 yg disarankan

xan said...

salam saudara saudari yang masih mencari ubat untuk pemecah batu karang,

sila layari blog http://gallstonebreaker.blogspot.com/
untuk maklumat lanjut.

nur cahaya said...

Ok

amin said...

kepada yang cakap pengambilan shaklee, saya dah cuba makan berdaparkan peraturan yang diberi oleh pembekal yang saya ambil. tp tak hilang jugak.

Anonymous said...

salam...saya nk kongsi kisah suami saya tentang penyakit batu karang ni.suami saya mula sakit sejak umur dia 19 tahun.pada mulanya tak la teruk sangat tapi bermula tahun 2010 penyakit ni makin teruk dan suami saya telah d masukkan ke hospital dan mula menjalani kaedah rawatan laser.lepas laser suami tak sakit selama 3 tahun.pada tahun 2013 rasa sakit datang lagi dan keadaan suami bertambah teruk.pada tahun tu juga suami asyk keluar masuk hospital dan last skali doktor ambil keputusan buat operation untuk buang batu karang yg ade dlm buah pinggang.setelah 6 bulan suami buat blood test d klinik swasta dan hasilnya bacaan untuk penyakit batu karang masih tinggi walaupun batu karang bjaya d keluarkan melalui operation.sekarang suami mengamalkan supplement yang dicadangkan oleh doktor perubatan homeopathy iaitu produk aloe vera forever.alhamdulillah keadaan suami saya sekarang bertambah baik.untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya di no 014-5074699 atau nuyu4ever@gmail.com

Kalsom Ali said...

Assalamualaikum ....anda ada masalah batu karang...mai whatsapp saya 0176607841. Insyaallah ada cara penyelesainya.

Malone Chan said...

Salam Sejahtera,
Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
Kelebihan produk kami:-

Dalam 12 Jam Sahaja
Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

Mengurangkan Berat Badan
Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
*Rasa senak yang kronik
*Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
*Loya dan muntah
*Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
*Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
*Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
Kesimpulan
Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
Facebook Fanpage : DR JETOX
Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
Sekian, terima kasih.

Ramon (Pengurus)

The Club, Bukit Utama,
1 Club Drive, Bukit Utama,
Bandar Utama, 47800,
Petaling Jaya, Selangor.
GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

No. Talian:
0109829005 (Ramon)
Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
Terengganu - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
Pahang - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
Perlis - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Wilayah Persekutuan - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Perak - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

LOVING LOVE said...

Dkt farmasi ada..tp sbnrnya ponstan tu xbgs sgt utk d amalkan..ponstan tu tahan sakit kn...skit tulang pn mkn tu...

alizal said...

Memang sengsara kalau kena Batu Karang.... Gout dan Arthritis pun saling berkait dengan Batu Karang

syah suhaimi said...

Boleh saya tau berapa harga arabic gum tu.?

Nurul Aini said...

Menarik. Thanks for sharing =)

Nurul Aini said...

Menarik. Thanks for sharing =)

Lily Sasa said...

Kat mane nak beli tu pil

Hidayat Nordin said...

siapa ade penyakit batu karang sye ade penawarnya...insha Allah...
info lbih lnjut lihat page sye di fb barang rare malaysia
whatsapp 018-3521811 (hidayat)

Angah Rock said...

Batu karang dlm hempedu akan kluar melalui pembuangan air besar...yg kluar ikut saluran kencing tu batu karang dlm buah pinggang

Angah Rock said...

Batu karang dlm hempedu akan kluar melalui pembuangan air besar...yg kluar ikut saluran kencing tu batu karang dlm buah pinggang

~ azhar ~ said...

Ubat batu karang terbaik adalah HIMALAYA - CYSTONE, masa saya kena dulu, doktor yg advice suruh makan ubat tu, esok pagi masa kencing berterabur macam pasir yg keluar & last sekali keluar seketul yg agak besar jug, tapi yg last tu mmg sakit sikit. Tapi alhamdulillah lepas tu lega.. & sampai skrg tak kena lagi.. ubat2 yg lain tu saya kurang percaya sbb kebanyakkannya disyorkan oleh oleh org BUKAN AHLI FARMASI atau DOKTOR, tapi CYSTONE ni mmg dah ujud lama dah dgn berpuluh2 ribu testimoni seluruh dunia.. maklum la diaorg dah buat ubat ni since 1930 kot.. tak perlu nak order bagai, cari je kat Farmasi & harganya pun murah sangat.. tak sampai pun RM30. Selamat mencuba...

Anonymous said...

www.facebook.com/fosiperbydrazlan

aenna.caprigurl/ainamardiah said...

Kak.. btul ke suami akk mnum aloe vera foerever tu boleh sembuh ye?

aenna.caprigurl/ainamardiah said...

Kak.. btul ke suami akk mnum aloe vera foerever tu boleh sembuh ye?

penawargout said...
This comment has been removed by the author.
penawargout said...

Assalamualaikum..say ada jual herba utk rawat gout & batu karang..insyallah berkesan

https://penawarpenyakitgout.blogspot.my/

Anonymous said...

nasing ambik kesempatan nk buat bisnes t sini..tp kesanye belum tentu ok

khairul anuar said...

Kepada sesiapa yang iginkan penawar batu karang.? Penawar dari herba camporan melayu. Harga dari rm25. Iginkan penawar ini hubugi saya di. 0104178377 anuar

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Sape ada sakit batu karang boleh jmpa pak raden Sesiapa yg boleh hubungi 012-624 1457 Pak Raden atau boleh terus datang ke alamat 7208 Batu 7 Kampung Gangsa 76100 Durian Tunggal Melaka. Bawak tembikai merah dengan gula batu,rumah blakang sk gangsa in sha Allah boleh membantu,ramai dah pergi pastu sembuh..

khadafi dafi said...

Tuan pm hrga kt sy... Nk sngat3 ni.... Dh x than dh skitnya...

khadafi dafi said...

Tuan pm hrga kt sy... Nk sngat3 ni.... Dh x than dh skitnya...

khadafi dafi said...

Tuan pm hrga kt sy... Nk sngat3 ni.... Dh x than dh skitnya...

Talha Onal said...

Assalamualaikum,

Announcement by Agro Pluz Biotech Sdn Bhd : Dr.Getox detoxification product already in the market over the past 10 years and lately there is an imitation product newly developed under the brand name of Dr jetox actively promoting in the local market. Hence, we reserved the right to proceed with legal action without any further notice.

Pengumuman oleh Agro Pluz Biotech Sdn Bhd: produk detoksifikasi Dr.Getox berada di pasaran sejak 10 tahun yang lalu dan kini terdapat produk tiruan yang baru dibangunkan di bawah jenama Dr jetox aktif mempromosikan di pasaran tempatan. Oleh itu, kami berhak untuk mengambil tindakan undang-undang tanpa sebarang notis.


ATTENTION TO EVERYONE,

JUST A HEADS UP. DR JETOX, ONE OF COMPANY WHO`S IMITATING OUR PRODUCT SINCE 2014,
IS TRYING TO CLAIM THAT THEIR PRODUCT CAN EFFECTIVELY REMOVE BOTH GALLSTONES AND KIDNEY STONES. HOWEVER, THIS CLAIM IS FALSE AND HAS NO SUPPORTING STUDIES OR TESTIMONIES TO PROVE SUCH ASSUMPTION. FOR AWARENESS, PLEASE BE GUIDED ACCORDINGLY. THANK YOU!

OUR GALLSTONE PRODUCT IS "DR GETOX" AND IF YOUR CONCERN IS ABOUT KIDNEY STONES YOU MAY REFER TO OUR "DR GETOX NEPHROLETE".

FOR DR GETOX FOR GALLSTONE: https://www.facebook.com/drgetoxoffical/
FOR DR GETOX NEPHROLETE FOR KIDNEY: https://www.facebook.com/drgetoxkidney/
OUR OFFICAL WEBSITE: WWW.DRGETOX.COM

PLEASE BE AWARE OF FAKE PRODUCTS

Miss EZ said...

Dan ponstan jgak blh hakis lapisan dlm perut. lma2 blh jd peptic ulser atau pdarahan dlm perut. wlupn ponstan diambil dgn mmt(ubt gastrik) msih kurg bkesan utk atasi pdrahan.

jus infiniti jutawan herbs said...

Salam.. sy pengeluar herba warisan yg mampu menyembuhkan serta memusnahkan penyakit batu karang dan batu hempedu, tanpa menyakitkan atau merosakkan buah pinggang. Keberkesan JUS INFINITI sudah terbukti dan saya menjaminkan kelebihan produk ini akan membuatkan pengguna terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh.Sama-sama kita merawat penyakit batu karang dan batu hempedu ini dan seterusnya mencegah dari terus merebak ke tahap yang lebih teruk. Insyaallah ,JUS INFINITI turut membantu melambatkan penyakit batu karang dan batu hempedu ini dari terus merebak dengan cepat lantas mampu merawat sehingga sembuh, mudah-mudahan.
Hutan belantara kita tersembunyi 1 juta rahsia...hanya ramuan herba terpilih sahaja yang terkandung di dalam JUS INFINITI ini, justeru itu ia amat mujarab, jangan dibiarkan penyakit yang ditanggung dalam diri kita tanpa berusaha merawatnya.
Ramai yang sudah berjaya sembuh dengan produk JUS INFINITI ini.JUS INFINITI turut mampu merawat pelbagai jenis penyakit kanser dan menjadi makanan tambahan yang selamat diambil oleh sesiapa yang ingin menjaga kesihatan dan pencegahan awal pelbagai jenis penyakit.Insyaallah sama-sama kita berikhtiar.
Untuk sebarang pertanyaan yang lebih lanjut serta jika ingin meminta pandangan, perkongsian serta maklumat tentang JUS INFINITI ,sila hubungi sy
Encik Mohd Zuhairi 0174687570
(Whats App ,Call,SmS )
HARGA 1BOTOL: RM180
NAMA SYARIKAT: JUTAWAN HERBS
NO. PENDAFTARAN SYARIKAT:
PG 0346818-W
NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

Osama Bin Laden said...

Ok

Anonymous said...

Layari Facebook Fanpage: Dr Jetox untuk dapatkan informasi berkenaan faktor2 terjadinya batu karang/batu hempedu dan langkah2 membubarkan batu.

https://www.facebook.com/DrJetox/

mommysihatanggun said...

Jgn abik ubat sebarang.. check doktor dulu..

Mokhtar Haji Razali said...

Bahagian tajuk epal hijau, minyak zaitun itu tiada kaitan dengan batu karang buah pinggang. Tapi ada kaitan dengan cara mengeluarkan batu karang hempedu.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...