Anda Suka???

Monday, April 30, 2012

Drama Seindah Sakura (Slot Akasia TV3)

Drama ini akan ditayangkan pada 7 Mei 2012, setiap hari Isnin hingga Khamis pada jam 7.00 malam selepas tamat drama Cinta Buat Emelda. Drama Seindah Sakura juga diadaptasi dari sebuah novel iaitu novel Seindah Sakura karya Liza Zahira. 

Drama terbitan Temenggung Pictures Sdn Bhd arahan Zul Huzaimy ini menampilkan barisan pelakon terdiri daripda Fasha Sandha, Fahrin Ahmad, Dato’ Eizlan Yusof, Eryna, Fimie Don dan Mak Mah. Drama Seindah Sakura 24 episod kesemuanya.

Sinopsis
Drama ini menampilkan Fahrin Ahmad sebagai seorang guru manakala Fasha Sandha memegang watak seorang murid miskin dan bermasalah di sekolah. Cikgu Airil (Fahrin Ahmad) pada mulanya bersangka buruk dengan Shakira (Fasha Sandha) kerana menyangka Shakira adalah pelajar yang bermasalah. Kemudian wujud perasaan simpati seterusnya Cikgu Airil jatuh hati dengan Shakira. Tapi kerana fitnah mereka berpisah, Cikgu Airil bawa diri ke luar negara manakala Shakira pula akan melalui pelbagai dugaan sampai ke tahap dia perlu berkahwin dengan Datuk Walid, bapa saudara kepada Cikgu Airil.



Sumber : FB Seindah Sakura

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...