Anda Suka???

Sunday, January 6, 2013

Potret gergasi yang dapat dilihat dari udara

Projek terbaru oleh urban land artist - Jorge Rodriguez-Gerada dari Amsterdam dapat dilihat dari udara. Dicipta untuk meningkatkan kesedaran bagi dana Wanita Antarabangsa sempena Hak Asasi Manusia Antarabangsa yang diadakan pada 10 Disember 2012 untuk membawa perhatian kepada kempen terbaru mereka "Open Your Eyes".

Potret berukuran 125 oleh 170 meter lebih besar daripada padang bola sepak. Terdapat tidak kurang daripada 8 km tali, 7 tan jerami, 150 meter padu tanah, 300 meter padu pasir dan 1150 tiang kayu yang diperlukan untuk membuat potret. 

Potret  yang terbesar pernah ada di tanah Belanda - menunjukkan serpihan muka Mesoamerican tanpa nama wanita aktivis hak asasi manusia. Ia telah penghargaan kepada feminist foundation - Mama Cash  dan dicipta dalam masa satu minggu dengan bantuan sebanyak 80 sukarelawan oleh Cuba Amerika artis Jorge Rodriguez-Gerada. Rodriguez-Gerada dikenali untuk projek-projek yang menakjubkan seni di seluruh dunia.

Potret berskala besar tersebut di warnakan bahagian epik dengan salji dan tanah dengan menggunakan excavator. Jom lihat gambar-gambar pembuatannya di bawah ini...





Banyak lagi gambar di SINI

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...